ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
گفتگوی مهسا رمضانی با دکتر آزاد ارمکی و اینجانب: روزنامه ایران 24 مهر 95 صفحه پانزده
....ازجمله مشکلات و عارضه های هویتی ما، تعویق است. جامعه ما همیشه به تعویق می افتد، این امر، امکان انباشت برای تحول وتوسعه وارتقای هویت ایرانی را مختل کرده و پیوسته ما را در این مسیر به گسستهای پی درپی می کشاند؛ به طوری که گویا ما از حادثه ارتزاق میکنیم....
.....احساسی بودن در واقع، پاشنه آشیل هویت ایرانی شدهاست که خود مسبوق به علل و عواملی است و از طرفی باعث ماندگاری شده است؛ یعنی،اگر این احساسات را نداشتیم(با این همه مصائب تاریخی) نمی توانستیم که بمانیم و هویتمان را حفظ کنیم. از این رو، احساسی بودن هویت ایرانی، یک راه حلی است که از قضا مسئله است و تاریخ ما را پارادوکسیکال میکند.....
....اگر استقرای تاریخ را مبنا قرار دهیم، متوجه این موضوع خواهیم بود که ملت ایران می خواهد بماند و نمیخواهد خود را از زندگی معاف کند....
....هویت فردی و وجودی است که بخش بزرگی از تکیه گاه هویت جمعی یک جامعه است امروز به خاطر مسائل اجتماعی ای همچون فقر، نابرابرهای اجتماعی، فرصتهای نابرابر زندگی و ... هویت فردی یک یک ایرانیان در حال، از بین رفتن است . در نتیجه هویتهای فردی ما، نمیتوانند در ساخت هویت جمعی ایرانی مشارکت کنند......