مقصود فراستخواه

فضایی میان ذهنی در حوزه عمومی نقد و گفت وگو

مقصود فراستخواه

فضایی میان ذهنی در حوزه عمومی نقد و گفت وگو

تاب آوری


https://www.instagram.com/p/B9ZXOkFJCbi/

تاب آوری

ما پیش از کرونا اصلاً شرایطِ خوبی نداشتیم. کرونا با همه مصائبش، حاوی عبرتی است که اگر نیک بیاموزیم و به کار بگیریم(خصوصا مسؤولان کشور)، جامعه ایران بلکه از خطر زوال خاموش و غافلانه ای که درپرتگاهش بود مصون بماند. پشت هر شرّی، خیری پنهان است.

اکنون باید به یاد آن«زمانِ بزرگ ایرانی» تاب آوری به خرج داد؛ با این امید که بهار وتابستان پیش رو با درس آموخته های جاری، قرین تحول عمیقی باشد در احوال و قلوب و اعمال مناسباتِ «دولت و مردم».  امکانهای تازه ای فراهم آید ودرهای بسته ای گشوده شود.

 تاب آوری در سه سطح:  1.سطح کلان، 2. سطح میانی ، 3. سطح خُرد

نخست. سطح خُرد(فردی وخانوادگی):

ذهنمان را آزاد و سرشار سازیم؛ ریلکس باشیم...جهان پهناورتر است... زمان، بزرگتر است... نگذاریم تنش و فروبستگی برما چیره شود....نگاه را وسعت بخشیم... قابلیتهای نهفته را بیدار کنیم، فعال کنیم و به محیط زندگی گسیل بداریم.از خود فاصله بگیریم و درخود تماشا کنیم

خانواده مهم ترین نهاد اجتماعی است. از طریق آن تمام انرژیهای حیاتی در نسل آینده جاری خواهد شد....چراغ خانه برافروزیم ودر روشنی اش؛ گفتگوها، مراقبت ها، تدابیر و برنامه ریزی های آتی، هم اندیشی و کشف امکانهای تازه. آنک سپیدۀ امید در نگاه کودکان.

هم آموزیِ پدران ومادران با  فرزندان؛  «آموزش به مثابۀ صنعت خانگی»

اصلاً خبری از کرونا در قارۀ هشتمِ جهان(اینترنت)نیست؛ گردش خانوادگی سالم و مفرّح وآموزنده ای در این قاره: خرید وفروش، دید وبازدید نوروزی، پذیرایی ها، هدیه ها، عیادتها، تسلیت ها، طنزها، آموزشهای غیر رسمی، همیاری ها و غمخواری ها.....به امید روزهای بهتر


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد