مقصود فراستخواه

فضایی میان ذهنی در حوزه عمومی نقد و گفت وگو

مقصود فراستخواه

فضایی میان ذهنی در حوزه عمومی نقد و گفت وگو

فضایل دنیایِ کرونایی ما



فضایل دنیایِ کرونایی ما

همانطور که «حقیقت»، صفتی برای درستیِ اظهارات ودعاوی ماست و«قدرت» واژه ای برای سطحِ اثرگذاریِ ما برخود وپیرامونمان است، «فضیلت» نیز خصیصه ای برای ارجمندیِ احوال و اوصاف و افعال ومناسباتِ ماست...

دنیای کرونایی اصلاً ادامۀ دنیای قبلی ما نیست، جهانی بسیار متفاوت است؛ شرایطی بغایت پیچیده خواهد بود.  ابعاد این دگرگونی عظیم را روز به روز خواهیم دید. ما به دنیایی پرتاب می شویم که آمادگی آن را نداریم و نیاموخته ایم گه چگونه در آن زندگی بکنیم و چگونه آن را به نسل های بعدی خویش تحویل بدهیم.

@دنیای کرونایی، چشم به فضیلتهایی از بشر دوخته است  که که منبع لایزالِ آن سطوحِ بالایی از بلوغ وخودآگاهیِ انسانی واجتماعی است. فضایلی که از خلاقیت های ذهنی و بدنی مردمان جاری می شود  ومحیط زندگی شان را  ترمیم می کند و بهبود  می بخشد.

¡مثالهای عالی این فضیلت ها کدام اند؟ مروری مختصر خواهیم داشت



https://www.instagram.com/p/B9_Hbe-pdML/

نظرات 2 + ارسال نظر
379 شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 14:10 http://nazdikeghiam.mihanblog.com

اللهم عجل لولیک الفرج

سلام بر دوست عزیزم ...بهترین آرزوهایم نثارتان .... با گامهای صادقانه تان برای تحقق ارزشهای پاک انسانی ومعنوی وصلح وعدالت و آگاهی و امنیت وسلم وسلامت.

عبدالکریم.اباد شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 19:14

باشادباش نوروز
جناب استاد ایا فکرنمیکنید در دوران پسا کرونا فردیت گرایی رادیکال ورقابت های (بخوانید نزاع های)منفعت طلبانه شدت بیشتری داشته باشد؟
سفرهای پرمخاطره هموطنان از سر نااگاهی است؟ یا دهن کجی؟و یاحقوق دیگران رانادیده گرفتن ؟ ویا دم راغنیمت شمردن؟که از فردا نی اگاه!
باتشکر وارزوی سالی توام باسلامت وموفقیت حضرتعالی

سلام بر دوست دانشیِ پرسشافمن...ممنون با هم می اندیشیم ومی آموزیم این نکات باارزش را ...نوروزگانها خجسته خواهند باد در این سرزمین به کوشش های شریف تان/ مقصود

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد