ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
نگذاریم نسلی از دست برود
در گفتگوی دانیال اعلمی با مقصود فراستخواه
سیکل های معیوب ساختارها بر مدرسه ومعلم ومدیر ومتون درسی و کلاس و آموزش نیز سایه می اندازد و مدرسه از ساختن نسلی مسؤول وتوانا در می ماند......
آموزشوپرورش از زمان جامعه عقبتر است و با جامعه همزمان و همگامسازی نشده است. این سیستم نمیتواند با تغییرات اجتماعی فراوانی که در کف جامعه و در زیست - جهانِ جامعه و با زندگی روزمرة مردم و با زندگی بچهها تعامل کند. بچهها زندگی ای جدا از مدرسه دارند و کلاس با زندگی روزمرة بچهها همگام نیست
کشورهایی موفق اندکه مدرسه در آغوش محله است و ادامة اجتماع است
سیکل های معیوب ساختارها بر مدرسه ومعلم ومدیر ومتون درسی و کلاس و آموزش نیز سایه می اندازد و مدرسه از ساختن نسلی مسؤول وتوانا در می ماند......
در نظام آموزشی ما چیزی پیدا شده که می شود به آن گفت : «ضد کلاس» و «شبهکلاس» ؛ دانشآموز حفظ میکند، اما نمی اندیشد و به کار هم نمی برد
ذهن بچه ها را از محفوظات پر می کنیم، به جای تفکر خلاق . ذهن هایی انبار، و نه سرشار.
در مجله رشد آموزش علوم اجتماعی، دوره بیست وسوم، پاییز 1399، شماره اول